Voorlaatste dag in addis

14 augustus 2009 - Addis Abeba, Ethiopië

Tijd vliegt in Ethiopie zo lijkt het wel, morgen is alweer onze laatste dag in addis.
dat betekent ook morgen aan de malariapillen beginnen, ik ben benieuwd.

Gisteren hebben we 's ochtends een workshop gedaan over leerlingenstatuten.
Dit moest in de vorm van een socratisch gesprek, ja dan denk je in ethiopie rustig te zitten wordt je nog dood gegooit met filosofie, anyway. Bij ons kwam de directeur van de mennelik II school  (waar we de afgelopen dagen te gast geweest zijn voor onze workshops) erbij zitten, wat een vreselijke man en dan te bedenken dat hij ook nog meegaat de komende twee weken.
het was voor mij echt een gevalletje an op je tong bijten, die man deed precies wat niet de bedoeling was namelijk zich met de inhoud bemoeien en ons zijn mening opdringen, gevolg de ethiopiers in onze groep trokken hun mond niet meer open. Ben uiteindelijk maar even weggelopen zo erg zat ik me op te fokken daar.

Over opfokken gesproken, wat een randdebielen werken er bij de nederlandse ambassade hier. Als je denkt dat wilders niet spoort.. moet je eens die man hier ontmoeten, even voor de duidelijkheid we zijn gisteren op bezoek geweest bij de nederlandse ambassade hier, enorm gebouw met zo mogelijk een nog enormer hek, je voelt je niet echt welkom daar. Die man had als ?portefuille? onderwijs, maar van ethiopische leerlingenraden had hij nog nooit gehoord. Een van de ethiopische meiden werd ineens een boy, en vragen werden maar half beantwoord, toen ik hem uiteindelijk toch voor het blok zette reageerde hij heel lacherig. Al met al geen plek waar we trots op kunnen zijn behalve de wc dan die ze daar hadden.

Dat is namelijk een ander probleem hier in ethiopie de wc's lees: pisgat in de grond idee frankrijk langs de snelweg maar dan 10x zo erg. ronduit smerig. gelukkig heb ik geparfumeerde zakdoekjes.
straks weer uiteten dat doen we overigens bijna iedere avond, ik eet hier trouwens vreslijk veel eieren ben straks of verslaafd of ik eet het nooit meer.

kuss Lonneke

1. mama:
    14 augustus 2009
    Hey Lon,

Fijn dat ik je ff aan de telefoon heb gehad, blij om te horen dat alles goed gaat.
    Ik moet zeggen, je weet met de nodige humor je belvenissen op te schrijven.

Hier is alles redelijk rustig, Ik ben vandaag en gisteren de hele dag op school geweest, We konden pas donderdag beginnen omdat er niet schoongemaakt was en de hele school onder het gruis zat van de tegelzetters.

JE moet de groeten hebben van Opa en Oma en van Rob, maar hij zal je zelf nog wel wat sturen.

Ga vooral heel erg genieten van de komende tijd,
    Dikke knuffel xxx mama.
  2. Pam:
    15 augustus 2009
    Hey Lon,

Hier een berichtje vanuit het nu weer iets warmere Holland. Ben blij dat je goed bent aangekomen. Op Walibi gaat alles zn gangetje.. We missen je wel hier hoor!
    Ik wens je heel veel plezier, suc7 en nog veel meer!!!

Veel liefs,
    Pam
  3. Caroline Santiano:
    17 augustus 2009
    Dagg Lonn'

hahaa, ik ben blij dat jij iig geen spat veranderd ben daarzo .. Ik denk dat zij eerder een groot ervaring zullen meebrengen met jou dan jij met hun .. Je verhaal is echt .. apart .. om te lezen hahahahaa, ik zie jou al op zo'n wc zitten/staan (whatever!) .

Nou jaa, ik wens je verder iig nog heel veel plezier daarzo & ik zal je vast blijven volgen hier op dit site!

kus, Caroline
  4. chantal:
    21 augustus 2009
    hoi lon,

ik lees braaf mee hoor!!
    hoop dat je het ondanks een aantal dingen zoals die vieze pisgaten het toch naar je zin hebt.
    hoe is het weer trouwens daar?